9.12.09

Spotted: size zero in het Pers Dagblad



Ik vond dit artikel vandaag in de Pers.
Alweer worden er boze vingers gewezen naar het fenomeen "size zero".
Ook ik geef toe dat size 0, of in het Nederlands maat 32 over de top is.
Meiden van 20 jaar met een lichaam van een 10 jarige is gewoon griezelig en al helemaal ver van sexy.
Ja, het is wel zo dat een slank lichaam de kleding beter laat uitkomen, maar dat moet niet zo ver gaan dat we alleen vel over bot zien.

Toch ben ik van mening dat de media er minder invloed op heeft dan dat sommige critici beweren. In mijn mening ligt het veel meer aan het zelfvertrouwen van het meisje en haar omgeving waarin ze opgroeit.

Daarnaast vind ik ook dat ze geen 14/15 jarige meisjes naar het buitenland moeten sturen, wat vooral in oostblok landen nog gebeurd. Zonder ouders en ver weg van huis kun je beïnvloedbaar zijn voor vleiende complimenten van ontwerpers die je graag met een maatje minder zien. Misschien moeten ze de leeftijd eens wat opschroeven? Want in veel bladen voor vrouwen van 25-40 zijn de modellen onder de 20.

Als laatste wil ik wel een boos vingertje wijzen naar de critici die niet geloven dat sommige meisjes van nature gewoon dun zijn. De één komt al aan van water, maar een ander kan de chips zakken leeg plunderen zonder ook maar enig verschil te merken.